Totalt antal besökare sedan 3 Februari 2010 Antal besökare denna månad Antal besökare denna vecka Antal besökare idag Antal besökare online

lördag 1 maj 2010

Redan Maj!

Oj, va fort det gick! Okey vad har hänt sen sist. Trappan är klar och det blev grymt bra. Naturligtvis är det banchefen som har åstakommit detta. Jag var upp till banan förra lördagen och hjälpte till att få ditt stegen på spiraltrappan. När vi var klara med det sa banchefen att han skulle göra klart det sista senare. När jag kom dit i torsdags såg det ut så här.

Inte så tokigt va?! Trappan helt klar. Där står även ett färdigt meckarbord och en depå ramp. Inte dåligt!
Nu fattas bara partytälten över meckarbordet, så är depån i princip klar.
Nästa helg ska jag börja med byggandet av nya hopp på banan. Har dock inte klart för mig hur jag ska bygga dom. Har funderat på att bygga dom av pall och någon form av skivor, vilket gör att man även kan flytta på dom om man vill. Har även fått tag på typ plastmatta som jag har tänkt att testa göra en 1:10 el byggy bana på. Risken är att det kan bli lite för halt, särskilt om det blir blött.
Jag fick ett livstecken från Dirt Champ Design idag. I ett mail skrev dom att dom utvecklat produkterna ändå mer, både hård- och mjukvara. Nu ska sändaren vara ändå mindre, tom mindre än AMBrc transpondern, och mottagaren ska ha bättre räckvidd. Även programvaran ska ha lite mer finesser. Ska bli kul att få hem grejorna.




2 kommentarer:

  1. Jag håller just nu på att göra min racer färdig för säsongen.
    http://sfnewsletter.files.wordpress.com/2007/04/monstertruck.jpg
    När kan jag komma och pröva din bana?

    //Patrik

    SvaraRadera
  2. Det ser bara en liten aning för bred ut för att kunna köra upp på depå rampen.

    Per

    SvaraRadera